tisdag 23 mars 2010

Livet börjar vid 40

Så är det. Livet börjar nog nu! Eller i alla fall min blogg. Som ska få symbolisera mitt nya liv.

Jag kommer att blogga om vägen till den stora ändringen jag har beslutat göra i mitt liv. Ni kommer att kunna följa med hur jag byter yrke från diplomingenjör till något annat som sakta börjat forma sig i mitt huvud och i mitt hjärta.

Jag kommer också att berätta om maten jag äter, och annat jag gör i min vardag som t.ex. små byggprojekt och blommorna i min trädgård. Jag kommer säkert att föra fram mina åsikter i olika frågor som jag brinner för: kosten vi äter, sättet vi sköter våra far- och morföräldrar på, och hur vi lever tillsammans i familjen och parförhållandet.

6 kommentarer:

  1. Kul att du satsar på ny karriär! Själv studerar jag nu till sjökapten efter 15 år på Volvo som civilingenjör. Brukar kalla det påbyggnad istället för omskolning. Kändes först som det vore omrimligt att göra ett sådant kast så 'sent' i livet, men nu känns helt självklart. Jag är också 40, men inte äldst i klassen iaf. :)
    Skall bli kul att läsa din blogg. Jag borde själv dokumenterat alla märkliga reflektioer jag gjort.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du tittade in cumulus! Jag tycker nog inte heller att det kan vara för sent att byta ännu, man hinner jobba många år till. Lycka till med sjökaptensstudierna!

    SvaraRadera
  3. Kämpa på Flo; det låter urbra dethär! Inte lätt att veta vad man vill, men du tycks ju ha hittat det... Det svåra är ju just att hitta vad man vill göra - resten är bara "hienosäätöä" fast det ju minsann kräver mycket jobb och tänka på... Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Låter spännande och fint! Lycka till!
    Hälsningar från Tinde på mp

    SvaraRadera