torsdag 25 mars 2010

Veckans udda: quinoa med kål, ärter och malet kött

Idag åt vi veckans udda maträtt:
Quinoa, malet kött, grädde, creme fraiche, lök, kål, ärter, tomatpuré och fetaost. Jag tog helt enkelt allt jag hittade i kylskåpet... som var lite tomare än vanligt. Jag har ingen aning om vad man skulle kalla det... quinotto? Hur som helst, barnen älskade det, de små änglarna. Och inte var det alls tokigt, måste jag medge.

Beklagar att jag inte fick nån bild på maten - kameran är i San Diego. Nästa gång ska jag försöka ha en bild.

3 kommentarer:

  1. Låter mumsigt! Utom ärterna (urk). Vet int egentligen varför jag int tycker om ärter, det är något med konsistensen... och smaken förstås :)

    Lycka till med bloggen!

    xxx mippe

    SvaraRadera
  2. Tack mippe! Egentligen tycker jag inte själv heller om ärter (alltså frysärter), men vad gör man i denna färska grönsakernas skräckmånad mars! Jo - äter frysärter emellanåt. Ändå lite hellre än chilensk sparris eller spansk broccoli. Tur att gullungarna gillar dem.

    SvaraRadera
  3. Kanske jag nästan storknade på ärtpuré som baby eller någå... :)

    mippe

    SvaraRadera