torsdag 15 april 2010

Har du skonummer 37?

Jag har nämligen! Och jag brukar inte blogga mode eller stilgrejer, men det här tipset måste jag ge er alla som har skonummer 37, och det måste ju finnas nån bland er. Titta vilken skohimmel jag hittat: www.korkkari37.fi Korkkari 37 finns på Fabriksgatan 21 i Vallgård en dryg kilometer från Böle tågstation, med ingång från Elimägatan. De säljer uteslutande utställningsexemplar av märkesskor i storlek 37 och förmånligt. De har öppet onsdag-lördag från nångång i mars till kring midsommar, och på nytt från mitten av augusti till december.

Där var jag igår och hade tyvärr, eller lyckligtvis?, bara 15 minuter tid så jag gick ut med bara ett par skor. De på bilden. Men som jag sa åt butiksägaren: Jag kommer aldrig mer att söka skor nån annanstans. Hylla upp och ner med skor i rätt storlek - och dessutom hälften billigare än i vanliga skoaffärer. Skorna på bilden, vanliga basskor i läder, kostade - ja jag skäms nästan över att säga det högt! - 29 euro.

3 kommentarer:

  1. Jag insåg just att dom inte har nån nätbutik:( Jag har haft 35-36 i stl tills jag fick barnen, nu har jag 36-37 så det är lättare att hitta skor åt mej, fast oftast skulle jag behöva ha 36½ och det är ju inte direkt ofta man snubblar över nån sån nummer..
    D.

    SvaraRadera
  2. D, jag vet inte hur mycket de hade i 36,5. Min fot är mitt i prick 37 och alla de skor jag provade satt perfekt. Men kanske du borde komma till Hfors och kolla i alla fall? :)

    SvaraRadera
  3. Tusen tack för tipset!
    Backnejlikan

    SvaraRadera