söndag 4 april 2010

Trista rabatter

Det ser verkligt trist ut i rabatterna. Jag väntar sååå på att få se de första små påskliljorna och tulpanerna titta upp, men får nog vänta en stund till. Här i den stora snödrivan ska de komma. För att inte behöva vänta till vappen på att drivan ska smälta så stod jag faktiskt igår och skottade bort en stor del av snön, som nådde upp till trappan före det.

Här intill trappan ska det komma rosor och klematis.

De här hemska risen intill betongplattorna föreställer faktiskt lavendel.

Och det här är min huvudrabatt, där jag väntar mig se bland annat blå bolltistel, gulltörel, salvia, allium, murklocka, backtimjan och flera olika liljor i sommar. Ska man våga tro det?

4 kommentarer:

  1. Jämfört med min lavendel ser dina plantor riktigt pigga ut. Här ligger det som syns av lavendeln helt längs med marken.
    Men i en annan rabatt kan man redan se några krokusknoppar mellan drivorna! Det blir nog vår i år också.

    SvaraRadera
  2. Jo, det är lavendelns andra vinter redan, så nog ska den väl ha klarat sig. Hoppas din också piggnar till! Krokus har jag inte alls för sorkarna har ätit upp dem för flera år sedan :( Ifall jag inte satte nya lökar i höst? Hmmm kommer inte riktigt ihåg vad allt jag planterade... (senil...)

    SvaraRadera
  3. Våren kommer nog med stormsteg nu, titta bara på mina tulpaner:))
    D.

    SvaraRadera
  4. Lyckans ost D.! Jag ska nog lägga in första lilla livtecken hit bara jag ser det. Ingenting idag heller...

    säger Flo vars tomt sluttar österut

    SvaraRadera