fredag 14 maj 2010

Smoothie: melon, vindruvor och citron

Jag har inte bloggat smoothie på en tid. Vi dricker fortfarande smoothie varje ledig dag, men de är ju ganska liknande från gång till gång, så jag har hållit paus. Dagens smoothie var faktiskt inte så olik de andra heller, men jättegod, så jag vill blogga den.

Smoothiekock idag: lilla flickan (med lite hjälp av mannen). För 5 personer.

Två bananer, en stor bit honungsmelon, en pressad citron, en näve vindruvor, en skvätt vatten och några isbitar.

Blendern måste gå extra länge om man har vindruvor med, annars söndras inte skalen tillräckligt.

2 kommentarer:

  1. Jag sku just fråga hur det funkkar med vindruvor i smoothie, det har jag aldrig testat! Trodde det inte skulle bli bra med skalen, men måste väl prova då. Går det månne lika bra med stavmixer eller måste det vara just en blender?

    SvaraRadera
  2. Jodå, bra går det ju! Nog går det med stavmixer också, man får kanske hålla på några tiotals sekunder extra jämfört med blendern.

    SvaraRadera