lördag 15 maj 2010

Veckans enkla: fänkålsomelett och riven morot

Tid: 20/12 minuter. För 2 personer.

Han fräste först skivad fänkål och purjo i smör, och tog det åt sidan. Så omeletten, som bestod av 6 ägg, en dippsåsrest från igår kväll (creme fraiche, majonnäs, kapris och lite kryddor), lite grädde, salt och peppar. När den nästan stelnat lade han på tre skivade tomater och fänkålsblandningen, och några skivor ost. Efter några minuter till var den klar.

Jag rev en stor morot till. Riven morot tycker jag ska vara finriven, så den är riktigt saftig. Gott och enkelt!

2 kommentarer:

  1. Hej! vad trevligt att träffa på andra inbitna och matälskande bloggare, och när man ännu till värnar och vurmar för det lokala och handgjorda blir mitt hjärta fyllt av glädje, välkommen med in i min köksvärme, jag tog mig friheten att även länka dig på min blogg, om du inte har någonting emot det.

    SvaraRadera
  2. Christian, vad roligt att du ville länka. Du har härliga recept på dina sidor, jag kommer att besöka dem ofta i jakt på inspiration och kanske lite mer avancerade grejer! Mitt eget kök är ju nog i regel ganska mycket tråkigare... :)

    SvaraRadera