torsdag 6 maj 2010

Veckans snabbis: pyttipanna

Råkar man ha överbliven kokt potatis och kött, gärna två sorters köttrester, då är det perfekt att laga pyttipanna! Har man inte kött, eller har man bara lite kött, så skarvar man med korv!

Tid: 20 minuter. För 6 personer (hade besök idag).

Jag hade 8 kokta potatisar, tre överblivna lamminrefiléer, en liten bit griskött, 4 skivor bacon och en stor handfull stekt grön sparris att bli av med. Tillsatte även två stora lökar. Först skar jag löken i bitar och fräste den i smör och olivolja. Sedan potatisen, sedan resten. Jag kryddade med paprika.

Till sist lade jag pyttipannan i ett skilt kärl och stekte 6 ägg i samma panna, det tog bara 3 minuter till. Jag är lite bekväm av mig så jag brukar söndra äggen och vända dem till sist, även om de skulle se finare ut med hela gulor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar