tisdag 15 juni 2010

Facebook, miniflaska rödvin och en bra bok

... och slötitta på TV, ja. Vad mer behöver man en ensam kväll i Stockholm? Normalt är jag en social person, men dagarna är rätt så intensiva ska jag säga, så jag tar det gärna lugnt på kvällen. Köpte en miniflaska rödvin som jag tänkte pimpla på de kommande tre kvällarna. Precis lagom, ca 1 dl per kväll!

Idag har jag lärt mig bland annat att det optimala intaget kolhydrater för en mänska troligtvis ligger kring 5-40 energi-%, beroende på hurdan metabolism du har. Det känns skönt. Jag är så utled på dem som tycker att VI ALLA ska låta bli potatisen, brödet, pastan, riset, ja t.o.m rotfrukterna! Själv ligger jag under jobbveckor på ca 40 e-%, på semestern kanske på 30 e-%, den här veckan kanske på 15 e-%, för jag äter lchf-lunch också varje dag. Men jag äter frukt på morgonen, som jag brukar. Igår kväll stekte jag mig 3 ägg i gästköket som jag åt med en stor bit gurka och en stor bit ost. Ikväll kanske jag äter ute, har inte ännu bestämt mig.

PS Visst såg du att jag själv är med på bilden? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar