lördag 5 juni 2010

Maj-utmaningen vald och korgen inhandlad!

Maj-utmaningen handlade om att sätta högst fem råvaror i min korg, så att jag själv får hitta på hur jag fixar en måltid av dem.

Det var jättesvårt att välja mellan alla förslagen jag fick. Jag hade kunnat ta vilken som helst av korgarna, de var alla både utmanande och fulla av fina råvaror! Men en måste väljas, och det blev majmammas superfood-inspirerade råvaror: broccoli, mandel, lax, ägg och tranbär. Imorgon kommer svärföräldrarna hit på middag och jag har redan varnat dem att de råkar ut för en bloggutmaning på köpet :).

Tillägg kl 20.25: Däremot har jag fortfarande ingen aning om vad jag ska laga! Eller tja, en förrätt har jag en idé om redan, men resten ... kommer kanske snart! Kul!

1 kommentar:

  1. Oj vad roligt att du valde min utmaning! Väntar med spänning vad du hittade på av min korg!

    SvaraRadera