onsdag 21 juli 2010

Julifrågans resultat: omelett är poppis!

I julifrågan var jag nyfiken på hur folk gillar sina ägg. Tack för era röster!

Populärast var faktiskt omelett med 11 röster, tätt följd av hårdkokt ägg. Men knippar man ihop alternativen: kokt ägg, stekt ägg, pocherat, äggröra och omelett, ja då är ju nog kokt ägg populärast med hela 24 röster, följd av omelett med 11, stekt ägg med 10 och äggröra med 8.

Av de kokta äggen var hårdkokt populärast. Jag skulle själv ha tippat på mellankokt... min egen favorit av de kokta. Lite lös gula, men fast vita. Mums!

Mina egna röster föll på pocherat ägg och äggröra. Eftersom så få röstat pocherat, måste jag nog ta och blogga ett pocherat ägg nån dag. Det är enkelt, och väldigt gott. Till exempel i soppa, eller på sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar