onsdag 28 juli 2010

Lätt lunch: äggröra med smörstekt spenat och feta

Snabb och lätt lunch idag!

Tid: ca 15 minuter. För 5 personer.

Började med att fräsa en skål nyplockade spenatblad i smör i en minut. Lade dem åt sidan. Gjorde sedan en äggröra på 7 ägg och en skvätt grädde och lät den stelna sakta i pannan (på trean ungefär), stora flickan rörde om emellanåt. Under tiden skivade jag tre stora tomater och tärnade en fetaost.

Till sist rörde stora flickan in spenaten i äggröran, bara lite, och så la jag upp allt på tallrikar. Lite olivolja, svartpeppar och salt på tomaten och fetan till sist. Gott!

2 kommentarer:

  1. Mamma jag sku kunna göra detdär själv för jag kan laga äggröra och jag kan fräsa spenat och jag kan bita fetan och jag kan skiva tomat.

    MELLIS

    SvaraRadera
  2. Gumman, kanske det är din tur att laga lunchen idag då? Det finns ännu spenat i Mofas gryta, och pappa har köpt ett helt kg tomater! Men fetan är slut, du får bita i nån annan ost ;)

    SvaraRadera