lördag 10 juli 2010

Nyutexaminerad kostrådgivare, det är jag det!

Trots att jag var lite nervös klarade jag tenten riktigt bra, hade missat bara en poäng faktiskt. Härligt!

De två sista dagarna hade vi coachning och motivation med Louise Edlund, det var jättegivande. Jag blev ganska sugen på att lära mig mer om coachning. Kanske nån dag! Vi gjorde livshjulet, tidslinje, och NÖHRA (en NLP-teknik). Vi fick också skriva brev åt oss själva som var daterade 1.11.2010, som kommer att skickas tillbaka till oss 31.10, så vi själva sedan kan läsa om vilken målsättning vi hade. Om du förstår hur jag menar.

Jag är proppfull av inspiration! Nästa blir egen firma, businessplan och webbsida. Senast 15. september. Det är min målsättning.

7 kommentarer:

  1. Grattis! Va roligt!
    Det är roligt att få följa din väg till ditt mål:)

    D.

    SvaraRadera
  2. Grattis!

    kram,

    mippe x x x

    SvaraRadera
  3. Grattis till kostrådgivaren!
    Det låter verkligen intressant det du sysslar med, väntar med spänning på fortsättningen!

    Var kan man förresten studera och få coaching, nåt jag länge funderat på, men inte kommit längre än det...

    Lycka till i fotsättningen!

    SvaraRadera
  4. Tackar så mycket D., mippe och majmamma!

    Angående coaching, utbildning till nåt slags certifierad coach tar minst ca 3 veckor, och det internationella förbundet heter ICC. De har många etiska regler för hur coaching går till. Mer vet jag inte i detta skede. Att få coaching är säkert härligt, men dyrt.

    SvaraRadera
  5. Grattis! Din blogg är så härlig att läsa just pga den inspiration du har för maten och din nya målsättning.

    -fairy-

    SvaraRadera
  6. Grattis! Har med intresse följt din blogg ända sen starten. Du skriver väldigt inspirerande, och jag väntar med iver på att se vad du kommer att göra i framtiden.

    SvaraRadera
  7. Tack fairy och Tove! Det känns så bra att ha läsare som peppar mig på vägen!

    SvaraRadera