onsdag 28 juli 2010

Ribs med egen zucchini ♥


Den här gången lät mannen inspirera sig av Malins version av ribs: Sticky ribs. Han modifierade nog kryddningen en del, tyvärr vet jag inte hur. Men gott var det minsann, och tackar Malin för inspiration!

Tid: totalt flera timmar :) För 5 personer.

Ribsen tillreddes länge och väl, ganska långt utifrån Malins recept.

Jag skar de första egna zucchinina (squascharna) i ca 1 cm tjocka skivor, och stekte dem i smör i gjutjärnspanna med lite krossade vitlöksklyftor i, 10-15 minuter. Hackade också de tre första egna minilökarna med blast ovanpå zucchinin till sist.

Heeeeelt supergott. Nam.

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att kunna stå till tjänst med inspiration! Nästa gång ska jag nog försöka mig på en variant med extra "sting" , den var ganska allround den där BBQ glazen i det här receptet. undrar just vad din man kryddade med... det ser jättegott ut. Nam nam.

    SvaraRadera
  2. Jodå! Jag vet ännu heller inte vad han satte i glazen, men tror där var honung och harissa. Och något till.

    SvaraRadera
  3. Hej :)

    Har du någon idé om vad man kan ersätta soja med i recept? Jag är allergisk för soja och just när det gäller marinad så är det lite problematiskt för det ingår soja för det mesta i recepten.
    Det ser urgott ut!

    SvaraRadera
  4. Pia, jag använder själv aldrig soja i nånting! Mannen nog ibland. Det är väl bara att lämna bort. Lägga salt till, eller buljong, till exempel.

    SvaraRadera