söndag 22 augusti 2010

Vi borde äta lite mer fisk här på bloggen!

Resultatet av augustifrågan kommer här:

 Det var inte så värst ofta det, tycker jag. Jag hade tänkt att åtminstone någon skulle äta fisk fem gånger i veckan. Men åtminstone äter 46 % av oss fisk minst två gånger i veckan, medan 54 % äter fisk högst ca en gång i veckan.

Jag svarade själv faktiskt 3-4 gånger i veckan. Jag äter ofta fisk på jobbet. Tyvärr lite mer sällan nu än före sommarn, för den är ofta tillredd med vetemjöl, t.ex. panerad.

Jag har redan börjat blogga lite mer fisk. Efter att frågan publicerades har jag bloggat sik, fisksoppa och rökt lax. Kolla gärna in etiketten fisk ibland!

2 kommentarer:

  1. Orsaken till att vi äter fisk högst en gång i veckan är nog priset.Tycker också att det är svårt att få tag i riktigt färsk fisk. Hemma hos oss tillreds det mest fryst sej samt någon laxbit nu som då. Mina barns favorit rätt är nog färsk stekt strömming! Strömmingen är visserligen billig men jag vill absolut att den är fångad samma dag som den äts. Mvh Anni

    SvaraRadera
  2. Anni, håller helt med dig. Fisk är ganska dyrt, och färsk fisk på många ställen svår att få tag på :(. Förra hösten hade vi lyckan att få pinfärsk strömming (fångad en timme före) och nog var smaken annan, alltid. Händerna luktade inte ens illa efter att vi rensat fisken...!

    SvaraRadera