söndag 5 september 2010

Augustiutmaningen...

Kanske nån av er hunnit undra var augustigrönsaksutmaningens resultat dröjer. Jag fick ju faktiskt många fina förslag. Men jag hade en lite väl stor utmaning att hitta råvarorna till de förslag jag blev allra mest utmanad av - nämligen pumpa och savoykål. Jag har fortfarande inte hittat dem, även om jag planerat färdigt rätterna jag skulle gjort med dem... Kanske jag gör pumpa senare i höst, när jag vet att jag hittar pumpa, och savoykål likaså?

Så istället fick den här månadens utmaning följande lösning. Jag har ju låtit mig inspireras av vart och ett av förslagen ända sedan de gavs. Jag har lagat följande rätter med dem som jag ska blogga inom kort:

Och imorgon ska jag ännu laga:
  • vitkålsrullader med fläsk, vita bönor och äppelsås

1 kommentar: