måndag 13 september 2010

Quinoaspaghetti med makrill och tonfisk

Som sagt hittade jag nyss en spaghetti som även jag, som inte tål vete, kan äta! Här är den första spaghettirätten vi testade den i. Det var mannen som lagade, så receptet kommer lite ungefärligt.

Tid: ca 20 minuter. För 5 personer.

Spaghettin skulle koka 13 minuter, så vattnet gick på först. För såsen fräste mannen lök och tärnad squasch i kopparpanna i olja. Tillsatte tärnade tomater, sedan en burk makrill och en burk tonfisk, samt lite grädde. Han kryddade med salt och peppar samt lite örtkryddor.

4 kommentarer:

  1. Var hittade du quinoapasta? Har en vän som inte äter vete, kan vara bra att ha i skåpet i reserv. Tycker du den blev bra, eller klibbar den sådär lustigt som glutenfri pasta brukar göra?

    SvaraRadera
  2. Aj sori, såg svaret när jag scrollade ner... :)

    SvaraRadera
  3. Jag hittade samma pasta hos Ruohonjuuri vid Kampen igår :)
    De hade jättebra sortiment och service. jag skulle ha kunnat laborera där i flere timmar!

    SvaraRadera
  4. Bra! :) Ska lägga in länk också i inlägget, my bad. Jo, Ruohonjuuri är kiva, de har stort utbud av fina saker.

    SvaraRadera