onsdag 29 september 2010

Sjuåringens kompletta guide till matens värld

Ibland har jag drömt om att ge ut en matbok av något slag, men lilla flickan hann före. En dag satt hon och pysslade och pynjade i några timmar medan vi andra gjorde vårt, och som resultat föddes boken "Mat". En komplett guide till matens värld ur en sjuårings synvinkel. Hon tyckte det var en bra idé att marknadsföra den också här på bloggen.








Imorgon börjar nästa bokprojekt, en bok om naturen ska det bli, har jag hört!

9 kommentarer:

  1. Vad gulligt! Där ser man vilka förebilder föräldrarna är i ett barns liv. Jättefint lagat av en sjuåring! Jag ser verkligen fram emot vad som kommer i fortsättningen :)

    SvaraRadera
  2. Jättefint jobbat! Hälsa från moster, ses på lördag.

    x mippe

    SvaraRadera
  3. Nämen sötnos ändå! Den är jättefin!

    -fairy-

    SvaraRadera
  4. Ja visst är hon duktig, min lilla författare. Däremot har naturboken inte ännu blivit av, hon har fått tusen nya idéer sen dess... :)

    SvaraRadera
  5. Jätteduktig flicka! Vi ses i morgon!
    Gumor

    SvaraRadera
  6. Oj vad sött! Jag gillar speciellt när hon rubriksatt en sida med "God mat". :-)

    SvaraRadera
  7. God mat, ja. Två gräddbakelser och våfflor och smoothie men det sista är faktiskt riktig mat, nåt slags grillad kycklingfilé, fast det syns dåligt på bilden... Nåja, sjuåringens preferenser kommer i alla fall fram... :)

    SvaraRadera
  8. Kiitos tyttäreni puolesta, Katri! :) Kirjailijan/kirjoittajanvika näyttää olevan perinnöllistä...

    SvaraRadera