fredag 8 oktober 2010

Tosiruoka - Riktig mat

Får jag presentera: Tosiruoka 

Mitt företag erbjuder:
  • individuell kostrådgivning, 
  • föreläsningar och kurser om kost (även för t.ex. viktgrupper),
  • rådgivning och undervisning i vardagens matlagningsutmaningar, samt
  • mat- och kostrelaterade artiklar till tidningar.


Så här till en början. Under följande verksamhetsår kan det tillkomma nya tjänster och produkter.

Temat är hur man når bättre hälsa genom att äta riktig mat, den rätta maten för ens egen kropp. Min verksamhet grundar sig på tre viktiga principer:
  1. Evolutionen - den artriktiga maten för mänskan.
  2. Vetenskapen - forskningen.
  3. Erfarenhet - den sammanlagda erfarenheten av tiotusentals mänskor som ätit sig friska på naturlig mat.
I kostrådgivningen vänder jag mig i första hand till personer som vill gå ner i vikt eller har andra former av vardagsohälsa - t.ex. krånglande mage, migrän, trötthet, ojämnt blodsocker. Jag utgår alltid från klientens kropp, livssituation och preferenser i matväg - lösningen måste vara hållbar.

Föreläsningar, och även kortare föredrag, erbjuder jag åt både företag, föreningar och mindre grupper.

Jag har reserverat domänet www.tosiruoka.fi, men inte hunnit göra sidorna ännu. Jag meddelar när där börjar finnas innehåll. Företagets svenska parallellnamn är Riktig mat. FO-nummer 2357627-2. En Facebook-grupp ska det också bli. Men det blir också först när webbsidorna är klara.

Behöver du hjälp med kosten, eller känner du någon som behöver? Vill du boka mig för en föreläsning? Skicka e-post eller ring: nina@tosiruoka.fi, mobil 045-2536 936 (numret träder tyvärr i kraft först 19.10 på grund av Saunalahtis misstag... sorry! Men e-posten funkar!).

14 kommentarer:

  1. GRATTIS Nina och Tosiruoka! Hjärtligt Lycka Till. Jag skall med stort intresse följa er väg.
    The Sky is the Limit :)

    SvaraRadera
  2. Grattis och lycka till! :)

    SvaraRadera
  3. ♥ ♥ ♥ Massor av grattisar! ♥ ♥ ♥
    Blir det fest ikväll? :)

    x mippe

    SvaraRadera
  4. Grattis Nina. Vilket bra namn!
    Lycka till!
    - Sari-

    SvaraRadera
  5. Grattis Nina och lycka till!!
    Pamela

    SvaraRadera
  6. Grattis! Lycka till med nya firman.
    xxx Gumor

    SvaraRadera
  7. Grattis och lycka till! Ett mycket bra namnval tycker jag. Det kommer ännu att bli ett begrepp!

    SvaraRadera
  8. Tack Pia, Oca, mippe, Sari, Pamela, Gumor och majmamma!! Jodå, det känns bra det här. Fick en inbjudan att hålla föredrag ikväll igen. Kul!

    SvaraRadera
  9. Företagare på sidan om - man mittemot - Erik8 oktober 2010 kl. 23:37

    Hej!

    Affärsidén verkar mycket lovande! Klokt att börja i mindre skala o ha gamla jobbets inkomster att luta sig mot. Med din passion kan det bli en riktig framgång. Lycka till!

    SvaraRadera
  10. Grattis och kom ihåg att det är inte bara maten som är viktig i alla kostråd, även atmosfären och stämningen runt kosten är ytterst viktig.

    SvaraRadera
  11. Grattis och lycka till även härifrån! Tycker det är jättekul och jättemodigt av dig att starta en sån här firma. Affärsidén är ju minst sagt på tapeten just nu. :)

    SvaraRadera
  12. Tackar tackar, Erik, Christian och pyssling! Och jodå Christian, det ska jag verkligen inte glömma.

    SvaraRadera
  13. Stort Grattis och Lycka till! Det här kommer att bli hur bra som helst! :)

    SvaraRadera
  14. Tack också Miisa för att du tror på mig!

    SvaraRadera