torsdag 28 oktober 2010

Vad vill ni utmana mig med i höst?

Septemberutmaningen uteblev, och illa ser det ut med oktober också. Jag har haft jättebråttom den senaste månaden, mest på grund av firmans grejer vid sidan om jobbet, och inser ju att mattipsen också har blivit glesa (vilket i och för sig i första hand beror på att recepten i höst har upprepat sig, vi har ätit få saker som är obloggade från förr).

Men en höstutmaning ska det minsann bli i alla fall! Tidigare utmaningar kan ni läsa om här. Vad skulle det kunna bli nu då? Funderade lite på inälvsutmaning, eller baljväxtutmaning? Kommer ni på något bättre?

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag skulle vilja utmana dig med att ta fram ett gott brödrecept, gärna med surdeg eller något, men som inte tar tusen år att baka, och där mjölsorterna kan varieras. Jag skulle vilja komma i gång med att baka till vardags, åtminstone lite ljusare bröd, men har lite svårt att komma i gång. Mörkt, surt rågbröd köper jag i allmänhet, för det får man gott, prisvärt och ekologiskt i vanliga butiker. Men med ljusare bröd (som familjen föredrar) är det annat. Ska man få gott bröd får man ju nog betala sig sjuk...
    -morsa
    PS. Fast av förslagen du kom med gillar jag egentligen också båda, kanske främst baljväxterna!

    SvaraRadera
  2. Jeanette Holmlund-Hampf29 oktober 2010 kl. 15:39

    Vi köpte just blod och tänkte testa laga något av det. Men det var lite svårt att kombinera blodmat och lågkolhydratkost. Kanske detta är en lagom svår höstutmaning?

    SvaraRadera
  3. Inälvsmat. Kanske gryta med njure?
    gumor

    SvaraRadera
  4. Tack för svaren!! Jag gillar alla. Brödet är jag också ivrig på att laga - har alltid velat göra surdegsbröd. Däremot tål jag ju inte vete - så särskilt ljust blir det knappast, blir kanske helråg. Men lyckas det med råg så blir det säkert OK med andra mjölsorter också.

    SvaraRadera