lördag 27 november 2010

Halvvägs till tusen!

När jag började blogga i mars hade jag ingen aning om hur hooked jag skulle bli. 500 inlägg har jag nu tydligen skrivit sedan dess, till min egen stora förvåning. Händelsen till ära ska jag bjuda på lite statistik.

De mest populära inläggen har inte ändrat så mycket sedan jag senast skrev om dem, vilket jag gjorde i september när jag firade bloggens halvårsdag.

Så jag har lite annan statistik i stället.

Länderna där Flo Food läses flitigast:
  1. Finland
  2. Sverige
  3. Norge
  4. Tyskland
  5. Åland
  6. Belgien
  7. USA
  8. Storbritannien
  9. Holland
  10. Israel

... och varifrån hittar folk till Flo Food?
  1. forum.mammapappa.com
  2. Direkt
  3. Google
  4. Blogger, dvs egen blogger-profil
  5. blogilista.fi
  6. Facebook
  7. Ocas corner
  8. Malins mat
  9. Nån slags friendconnect-modul
  10. Christians mat och minnen

... och de mest googlade sökorden som lett till min blogg (förutom sökfraser som hänvisar direkt, t.ex. "flo food"), alla med 15-100 sökningar:
  1. kokosolja
  2. boveteplättar
  3. naturlig solkräm
  4. humlestör
  5. jordärtskockssoppa
  6. tonfiskomelett
  7. taija somppi
  8. kycklinglår i ugn
  9. gary taubes
  10. kålgryta
och totalt 1383 olika sökfraser idag.

2 kommentarer:

  1. Grattis till 500 inlägg! Från Blogger kommer säkert från egen blogg, men också via andras bloggar där man länkat till din blogg, skulle jag gissa.

    SvaraRadera
  2. Tack Nadja! Blogger betyder huvudsakligen att komma via Bloggers dashboard (via sin bloggerprofil alltså), eventuellt också via en kommentar i en annan blogg. Kommer man från favoritlista eller blog-roll på andra bloggar så visas i statistiken den bloggen läsaren kommit från, som just t.ex. Malins Mat. Utanför topp-10 fanns många andra bekanta bloggar, bland annat vissa andra som kommenterar här och har min blogg bland sina favoriter eller blog-roll.

    SvaraRadera