torsdag 2 december 2010

Hälsosamt julgodis, finns sånt?

Jag har inte ännu hunnit laga julgodis själv, men har redan hittat två recept som ser verkligt lockande ut:

Birgitta Höglunds ekologiska julchoklad

Anna Halléns hemgjorda snickers

Chokladtryffel från Erikas kök

Dessa recept tycker jag är tillåtna även för dig som försöker gå ner i vikt, förutsatt att du inte håller på att avvänja dig från ett sockerberoende!

Mer julgodistips kommer senare!

(Uppdaterat kl 21.41: Lade till också Toves tips från kommentaren!)
_

4 kommentarer:

  1. Hej, på det hela taget tycker jag att man borde kunna unna sig små mängder av vilken slags GOTT julgodis som helst! Julen är ju bara en gång i året, och det är ju inte den ena gången som skapar vare sig viktproblem eller sockerberoende. Tycker jag. Fast visst ser recepten också goda ut ;-)
    - morsa

    SvaraRadera
  2. De här chokladtryfflarna har jag bakat: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.13871966
    Fast så värst spännande smaker innehåller de inte, smakar mest bara choklad :) (jag lämnade dessutom bort mandeln)

    SvaraRadera
  3. Nejdå, man skapar inget godisberoende åt sig av att äta sött på julen! Sgs alla av oss har ju smakat sött förut, så.

    Och tja, det är klart man kan äta hurdan godis som helst om man äter bara några små bitar och bara på juldagarna! Men - om man ändå bara äter pikulite så kan man ju satsa på det allra bästa, eller hur? ;)

    Tove, ditt recept ser också jättesmaskigt ut!

    SvaraRadera
  4. Jo, de var verkligen en hit! Eller alla vuxna som smakade tyckte jättemycket om dem, mer än de gillat mina tidigare LCHF-kladdkakor och liknande. Men de barn som smakade, som äter ganska mycket sött (alla under skolåldern), tyckte inte om dem. Förståeligt nog.

    SvaraRadera