söndag 16 januari 2011

Hemlagat chokladsurrogat




En dag kom jag hem från jobbet (hör och häpna) först en kvart i åtta på kvällen och var väldigt hungrig. Efter maten var jag chokladsugen. Väldigt. Panik... ingen choklad i skåpet! Vad gör man då? Jo, lagar egen.

Tid: 10 minuter plus stelning utomhus typ 15 minuter skulle säkert räckt.

Jag smälte några skedar kokosolja i vattenbadskastrullen.

Under tiden hackade jag en handfull mandlar och jordnötter.

Jag rörde några matskedar kakao (4-5 kanske, jag satte mer och mer...) och 1-2 matskedar rörsocker ner i kokosoljan. Sedan nötterna, och en matsked kokosflingor.

Så klickade jag ut massan på ett bakplåtspapperklätt skärbräde, och förde det ut på kallverandan för att stelna.

Det var faktiskt riktigt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar