torsdag 20 januari 2011

Många bokrecensioner på kommande...

Så många böcker, så lite tid! Förutom en hög med på hälft blivna skönlitterära böcker så har jag just nu 8 fackböcker på listan. Här är de:


Två av dessa håller jag på med: "French women don't get fat" och "Ät vad du är". (Undrar varför jag brukar läsa flera böcker samtidigt...?) Sanna Ehdins bok har jag läst för ca 10 år sedan men vill läsa på nytt. Resten är okorkade. Kostdoktorns bok "Matrevolutionen", Anna Halléns "Energibarn" och Ekbergs "Gerillaföretagaren" kom med posten för några dagar sedan.

Paula Heinonens bok "Vihdoinkin hyvä olo" har jag till låns av en bloggarvän som jag kommer att träffa i mars, och senast då planerar jag ha läst den. Annikas "Doktor Dahlqvists guide till bättre hälsa och viktkontroll" krävs för min allmänbildning - har haft den i hyllan sen i september.

Nu insåg jag att en nionde bok fattas från bilden, och det är Jean Anthelme Brillat-Savarins "The Physiology of Taste" som är på mannens nattduksbord för tillfället, också den på hälft.

Alla dessa böcker handlar om kost och hälsa, utom Gerillaföretagaren, som jag behöver för min businessutveckling.

Så många spännande bokrecensioner inom kort!
_

1 kommentar:

  1. Att du stiftar bekantskap med Brillat-Svarins Smakens fysiologi är bra, så skall du komma ihåg att fastän han själv inte var en gastronom, bara en advokat otroligt intresserad i mat, så var det han som genom sina meditationer och betraktelser skapade den gastronomiska filosofien för hela världen. Han är en av det största biblar för oss alla kockar och än i dag är allt det vad som står i8 den boken ytterst sant och kan relateras även till det modern samhället. Då du läst den kommer du konstatera att redan då visste han förklara hur en bulemiker beter sig och för att inte tala om en anorektikers livssyn, en ung flicka bokstavligt talat dog i hans närvaro, tänk på det, redan då var man upptagen av maten på ett förfärligt sätt och det såg han Brillat.

    SvaraRadera