tisdag 18 januari 2011

Masterchef: my 3 seconds of glory

Idag är det äntligen tillåtet att tala om det som hände ända till det avsnitt av MasterChef Suomi som visades idag på TV4 kl 20:00. Tackar allihopa för era optimistiska gratulationer häromdagen.

Av de 1000 sökande gallrades med ytterligare en förhandsuppgift ca 60 stycken ut till provfilmning. På bilden till vänster står jag och tillreder denna förhandsuppgift.

På provfilmningsdagen fick alla laga en maträtt, och av dessa valdes 40 ut till den så kallade Boot Camp. Men här stannade min MasterChef-karriär. Dessa utvalda 40 gallrades i dagens avsnitt ner till 15.

Här kan du se dagens avsnitt:
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/masterchef-suomi/videot?vt=video_episode&vid=288264. Mina 3 sekunder av stjärneglans finner du helt i början vid 0:59 och 1:11. Det är alltså jag som skivar squaschen, i mossgrön blus.

8 kommentarer:

  1. Grattis till dina 3 sec of fame! :D
    "Trägen vinner" heter det ju så det är bara att försöka igen nästa år:)

    SvaraRadera
  2. äsch... men en erfarenhet rikare ändå.
    Jag har tänkt på det där med att delta i en kocktävling, (jag måste ju i så fall söka topchef eftersom jag inte kan få räknas som amatörkock) men saken är den, jag skulle nog inte vilja bli topchef. jag skulle vilja vara med -men inte vinna :D Hur tokigt det än låter. För det skulle ju liksom sabba min profilering. jag vill ju vara matskribent-Malin som skriver för finlandssvenskar, inte top-chef Malin. Dessutom skulle jag inte vilja ha priset, att starta en restaurang. Jag har sett hur en restaurangföretagare har det och det är ingen lätt bransch. Många har ingen fritid eller ens vänner kvar eftersom de är konstant på jobbet. Så nej tack. Då skulle min målgrupp ändras också och man skulle vara stämplad som super kock och känna sig tvungen att prestera gastronomiska mästerverk dagarna i ända. Jag tänker mig lite samma med dig Nina, du är ju tosi-ruoka-Nina för mig. Inte masterchef. Så deppa inte för dina 3 sec of fame :) Men nog är ja sugen på att få öppna en mystery box också eller genomgå ett pressure test...

    SvaraRadera
  3. Vi fick i alla fall se en skymt av dig :) Prova igen nästa år!

    SvaraRadera
  4. Bara 40 av 1000 blev utvalda. 4%, och där var DU mitt ibland dem. Jag tycker det var jättefint! Grattis!
    Gumor

    SvaraRadera
  5. Tack för era sympatier. Jag tror Malin har en poäng - jag är nog kostrådgivare i själen, inte mästerkock! Mitt kall är inte att skapa fantastisk mat, utan att lära andra njuta av mat och samtidigt vara friska. Så är det. Men lite kul var det ju. En handfull mänskor har berättat idag att de bongat mig på TV igår, utöver alla dem som visste om att kolla också.

    SvaraRadera
  6. Baserat på det första avsnittet så verkade de nog också ha valt på andra grunder än matlagningskunskaper...

    SvaraRadera
  7. Jo, på ålder kanske, majoriteten var unga, tyckte jag mig märka.

    Mippe

    SvaraRadera
  8. Bakformen, jag ska försöka att inte ta din kommentar på det sättet som varje kvinna normalt skulle ta den ;)

    SvaraRadera