söndag 29 maj 2011

Alltid nya sommarblommor!

Jag har tre stora krukor och två amplar som jag brukar fylla med sommarblommor. Jag vill varje år ha något lite annorlunda, och jag tycker om att blanda olika sorter.





De tre krukorna fick i år bland annat margerit, pelargon, vit lobelia, bloddroppe, en tuva förgätmigej från min backe, och några som jag inte vet namnet på.




Jag köper aldrig färdiga amplar, dels för att jag inte tycker platsamplar är vackra, och dels för att jag vill göra min unika kombination av blommor.

I år blev det i de två amplarna murgröna, nejlika, pelargon, campanula (en blå klocka) och något som liknade en vit bloddroppe som jag aldrig förr sett. Den mindre ampeln fick jag inte upphängd för dens kedja hade gått sönder, ska försöka fixa den senare.
_

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar