söndag 8 maj 2011

Glad Morsdag!!

Vilken härlig dag idag! Jag önskar en glad morsdag åt alla mammor här, åt alla som firar sina egna mammor och en särskild tanke ännu åt alla dom som har förlorat sin mamma. Och så klart en extra särskild tanke åt min egen mamma, som inte finns här mera ♥.


Gult är inte fult, eller hur! Så kort tid på året får man njuta av dessa härligt gula påskliljor, som såg ut så här igår. I bakgrunden är vårt hus, och längst till höger pappas hus, där vi också brukade fira morsdagarna i många år. Det här är tredje gången jag firar morsdag utan min egen mor.

Och så här såg den här mammans frukost ut i morse :).


Förutom chokoasken fick jag ett härligt bildkollage av en dotter, ett doftande hjärta av en annan och ett fint kort med fotografier av en tredje.

Vi firar idag hos mannens mor, det ska också bli trevligt!

De här andra gula blommorna hittade jag igår i min lönndunge, har inte sett dem förut på min backe. Vet du vad de är för blommor? Jag är ingen stor botaniker, känner mest bara till de blommor som jag har på min egen gård...


_

3 kommentarer:

  1. Jag skulle säga att det är svalört. De är söta och breder ut sig som bara den. På holmen är hela skogen gul på våren, men tyvärr har de en tendens att ta över blomland och trädgårdsland.

    SvaraRadera
  2. Har vi inte alltid kallat den kabbeleka, eller råddar jag helt? Den brukar också växa nära bryggan, har inte märkt om den växer där just nu.

    Hälsar syrran :)

    SvaraRadera
  3. Tror du har rätt Boa! Syrran, tyvärr är bladen otydliga på bilden men de är annorlunda än kabbelekans. Och så tror jag kabbelekan har färre kronblad, annars liknar blomman nog den! Och kabbelekan är nog ingen vårblomma, den kommer senare...

    SvaraRadera