onsdag 18 maj 2011

Mellanflickan bakade croissanter

... och jag var sååå bitter för jag kan ju inte äta croissanter. Jag har alltid älskat croissanter, sedan jag slutade med vete har jag saknat croissanter mer än både mjukt bröd och pizza. Spaghetti skulle jag kanske saknat ännu mer, men jag har ju hittat min quinoaspaghetti.

Mannen fick hjälpa att kavla några av gångerna, för det var många gånger det skulle kavlas!


Så här fina blev de. De innehöll bara mjölk, vatten, jäst, vetemjöl, smör och salt.

Jag har faktiskt hittat ett recept på glutenfria croissanter, och dem ska jag baka nån dag. Kanske mellanflickan ändå gav mig lite inspiration? Här är repeptet: Glutenfree croissants, yes gluten-free! Det är tyvärr ganska hurja. Vet inte om jag klarar det. Inte för att mellanflickans recept var jätteenkelt heller.
_

2 kommentarer:

  1. Oj, vad hon är duktig, jättefina!
    Våra barn älskar croissanter, borde baka med dem nåt tag av egen deg, hittils har vi bara använt butikens smördeg.

    SvaraRadera
  2. Jo, hon är minsann ett ambitiöst litet kockfrö :) Jag fick aldrig sedan bloggat om hennes karelska piroger. När jag liksom missar hur hon gör degen då hon faktiskt gör det helt själv så är det svårare att blogga :)

    SvaraRadera