måndag 9 maj 2011

Örtsaxen

Den här lilla manicken har jag skrattat åt några gånger. Hur onödiga saker kan man hitta på riktigt?


Men så råkade det sig så att min mormor kom på besök till påsken, och hon hämtade den här saxen åt mig. Och då tackar man ju och tar emot.

Och ... i själva verket är den ju inte så dum. Själv hackar/skär jag helst örterna med vår stora kniv, men det vill jag ju helst inte att barnen ska göra, och för dem är ju den här saxen perfekt!

Den andra gången jag har nytta av den är när bägge skärbrädena redan är i användning, vilket händer rätt så ofta när man lagar mat från grunden. Man vill inte skära örter på ett smutsigt eller vått skärbräde.

Första gången jag använde saxen klippte jag basilika och oregano med den. Och 90 % av klippet blev kvar i saxen. Suck! ropade jag, och när barnen såg vad som var på tok kom de gående med den lilla kammen, som jag hade missat då det inte var jag som tagit ur saxen ur sin förpackning. Alltså - smart! Fembettad sax och sextaggad kam! Stuff. :)
_

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar