lördag 25 juni 2011

Spaghetti med äggröra, grädde och rucola

Det blev ganska mycket äggröra över i morse när jag inte visste hur hungrig familjen var. Äggröran gick åt tillsammans med en stor bunt rucola från trädgården i en gräddig pastasås.


Tid: 20 minuter. För 5 personer.

Började med att sätta spaghettivattnet och koka. Jag fick lägga mitt pastavatten i skild kastrull - jag, som inte tål vete, hade den här gången majslinguini.

Under tiden såsen, så klart. En ny lök skivades med blast och allt, frästes i en stor klick smör ett par minuter. Så hällde jag på 2,5-3 dl grädde. Till sist salt och peppar samt äggröreresten, som kanske bestod av 4 ägg.

Hällde såsen över den färdiga avrunna pastan, och strödde den grovt skurna rucolan ovanpå. Muuums!
_

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar