torsdag 7 juli 2011

Grillad entrecote och sallad med kokt potatis i

Entrecote har vi grillat förr, här hittar du ett recept: http://flo-food.blogspot.com/search?q=entrecote.


Tid: under en halvtimme totalt, snabb grillning, lite vila. För 5 personer.

Mannen kryddade köttet och fixade grillen. Så grillade han köttet just så länge det behövdes, bara några minuter per sida. Sedan fick köttet vila i folie.

Jag plockade sallad, rucola och lite spenat i trädgården, sköljde och centrifugerade den. Jag hackade några lökblast och en lök. Jag hade ca 7 st överblivna nypotatisar som jag skar i skivor. Allt det här blandade jag till en sallad som jag dressade med citronolivolja - en gåva vi fått som passade ypperligt. Går lika bra med t.ex. olivolja och vinäger. Ett par tag med salt- och pepparkvarnarna fick salladen också.

Vi  kokade också hela lökar till, för det är bara sååå gott.
_

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar