måndag 31 oktober 2011

Läsarnas favoritsvampar och favoritbär

Här kommer Flo Food-bloggens läsares favoritsvampar och favoritbär! I september frågade jag efter favoritsvampar, och i oktober efter favoritbär.

Svampar:
  1. Kantarell
  2. Trattkantarell
  3. Karl-Johan
  4. Svart trumpetsvamp
  5. Delad femte plats: Taggsvamp och smörsopp
Bär:
  1. Blåbär
  2. Hallon
  3. Lingon
  4. Delad fjärde plats: Hjortron och körsbär

Av svamparna blev endast sandsoppen helt utan röster. Men annars tyckte jag det var lite tråkig spridning på rösterna. Men kanske nu bara kantarell och trattis helt enkelt är så omtyckta. Själv röstade jag smörsopp och Karl-Johan.


Av bären fick alla röster utom odonet. Till och med slånbäret hade fått en röst. Du som röstade - hur äter du slånbär? Och ni andra som hade mer sällsynta favoriter, som rönnbär, aronia, nypon, fläderbär och tranbär, hur föredrar ni era bär? Eller ni som röstade på de mer populära också för den delen?

Jag röstade själv på rönnbär (samt hallon, hjortron, havtorn och körsbär). När jag var lite älskade jag rönnbärsgelé på cornflakes. Nu äter jag inte corn flakes mer, men gillar ändå rönnbärens lite bittra smak väldigt bra. Skulle gärna gå och plocka om jag bara hittade passliga ställen som helst inte är helt invid bilvägarna.
_

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar