måndag 31 oktober 2011

Smörstekta gösfiléer med ris och tomatsalsa

Tomatsalsa tänkte jag kalla det, något mannen gjorde till fisken häromdagen. Inte vet jag om det är rätt ord men gott var det i alla fall.


Tid: 25/15 minuter. För 5 personer.

Vi panerade fyra gösfiléer i kokosmjöl som var saltat och pepprat. Satte basmatiris att koka, inte särskilt mycket, högst 2 dl på 5 personer.

Salsan vad i stället huvudsaken. Mannen skar 3 lökar i bitar och ca 10 röda tomater (vi har fortfarande egna kvar), fräste i olivolja, sakta. Kryddade med salt, peppar och lite röd sås. Salsan fick puttra sig god medan riset och fisken tillreddes.

Jag stekte de panerade gösfiléerna i rejält med smör på medelhög värme, bara ett par minuter per sida. Klart!

Kokosmjölet gav bra smak åt fisken. Jag tror jag fortsättningsvis ska panera vit fisk i kokosmjöl.
_

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar