fredag 10 februari 2012

Nya mjölken testad: Arla-Ingmans gammaldagsmjölk

Härligt, alltså. I förrgår hittade vi denna mjölk i matbutiken. Jag publicerade några bilder av mjölkpaketet på min Facebook-sida redan vid femtiden, och på en timme tror jag 20 personer hade gillat bilderna och nyheten om mjölken, och nästa dag över 50. Den populäraste nyheten jag nånsin skrivit!


Det har alltså kommit en ny mjölk: ekologisk helmjölk. Fetthalten är 4,1-4,4 % beroende på bland annat årstidsvariation. Den smakade jättegott. Barnen gillade den också. Stora flickans ögon lyste när hon fick syn på den i kylskåpet, nästan som om hon hittat en gåva. "Jättegod", var bedömningen. "Gräddig, men god".


Lite pris har den tyvärr också, men man får ju mer energi för priset då man jämför med den ekologiska lättmjölken som kostar lika i vår butik. K-supermarket i Iso Omena: 1,59 euro/l. På Facebook läste jag prisrapporter på 1,39 euro och 0,99 euro. Mjölken har hittats på både K-butiker, S-market, Prisma och Alepa.

Vi kommer klart att övergå till den här, köper varken ekolättmjölk eller vanlig röd mjölk mer.

Har du hunnit smaka redan?
_

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar