måndag 5 mars 2012

Meditationens första månad

Nu har mitt meditationsprojekt pågått över en månad. Efter ett par veckor började jag tydligt känna av positiva förändringar. Det är nämligen så att jag just nu, hela februari och mars, har mer jobb än jag haft på många år. Jag har versionsprojekt på gång på mitt dagsjobb med årets största deadlines, och på Tosiruoka - Riktig mat har jag föreläsningar varje vecka, kurs i Kervo och privata klienter, samt en tidningsartikel på gång. Men ändå känner jag mig lugn!

Meditationen har blivit en vana. Eftersom jag inte använder klocka, utan bara mediterar tills jag känner mig färdig, blir det inte exakt 20 minuter varje gång, men 14-22 minuter de flesta gånger. Det verkar räcka. Två gånger har det bara blivit några minuter.

Bloggandet har det inte blivit mycket av de gångna veckorna, vilket jag beklagar. Däremot har meditationen hjälpt mig att godkänna det utan att stressa över det eller ha dåligt samvete.

Hela mars månad ska jag ännu meditera varje dag. Just nu har jag svårt att tänka mig att jag skulle sluta sedan heller!

Ja rekommenderar varmt meditation åt alla som skulle vilja vara mer lugna, mer närvarande, mer accepterande, mer medvetna. Det känns som om mitt sinne är klarare på ett konstigt sätt.
_

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar