söndag 20 september 2015

Föreläste för pensionärer i Grankulla

I tisdags hade jag en av de trevligaste föreläsningarna jag haft på länge. Grankulla svenska pensionärer hade bjudit mig in som föreläsare.

Rubriken de hade beställt var "Berika din mat" och de var lite intresserade av superfoods också, så jag fick baka in en del information om det också i min dryga timmeslånga föreläsning. Jag berättade ändå en del bakgrund till ämnet som jag brukar, om varför vi kan ha nytta av superfoods. Jag hade också tagit med mig lite smakprover på chiafrö och chiagelé, hela och krossade kakaobönor samt kokosolja.



Föreningen har också själva recenserat föreläsningen på sin webbsida, vilket ju är trevligt. Recensionen är särskilt bra då den också innehåller recensentens egna tankar.

Jag tycker om att föreläsa för äldre personer. Minns särskilt några tillfällen tidigare där medelåldern i publiken varit ganska hög, t.ex. en gång på finska för Espoon työväenopisto om kost för äldre och en gång på Helsingfors svenska reumaförening. Också där var publiken väldigt intresserad och nyfiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar