onsdag 2 september 2015

Hönshuset - del 3

Väggarna blev klara och taket fick också panel. Jag sågade ett hål för utluftsventilen och installerade den. Ventilen hittade jag i källarens förråd, likaså "tunneln" som går genom väggen, bara utsidans galler fick jag köpa.



Grävandet av inhägnaden startade. Det var mannens jobb :). Nertill hade vi tätare djurnät som grävdes ner en bit under jorden samt böjdes utåt under jorden så att inte rävar och grävlingar kan komma in. Stolpskor hackades ner i jorden och tolpar sattes upp. Nätet nitades fast.

 

Dörren var sedan åter mitt jobb. Det är oftast jag som gör alla småjobb, t.ex. såna som involverar gångjärn och beslag, och mannen som gör de stora. För övrigt så hittades alla gångjärn här i knutarna, begagnade.



I nästa del börjar vi göra inredning åt hönsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar