onsdag 2 september 2015

Ordning i kaoset - uppdatering!

UPPDATERING! Nu är skrivbordsprojektet klart. Uppdaterad med en slutbild.

27.8.2015:
När jag ska börja med något nytt tar det ibland liksom lite emot, och så börjar jag städa mitt arbetsbord och mina material i stället. Nå - det kanske är all orsak att städa - så här såg utgångsläget nämligen ut.



Jag har jobbat ungefär en hel arbetsdag på att få ordning, även om det bara är ett halvår sedan jag senast gick igenom saker och satte in i mappar. Nu har jag gått lite djupare - har hittat urgammalt material i en låda som jag gått igenom. Bl.a. barns vårdbeslut från år 2002, powerpoints om webbkommunikation från år 1999, recepthäften som delats ut gratis och som innehåller både mjöl och konstgjord grädde, utskrifter av barnskötararbetsansökningar från år 2004. Så en ca 25 cm hög pappershög forslas inom kort till ett pappersinsamlingskärl.

En av utmaningarna har varit att jag haft material i tre olika rum. För att mitt arbetsbord är mitt i vår sal, och jag inte har så mycket lagringsutrymme där, och för att mitt behandlingsställe är i samband med stora flickans rum i övre våningen, och för att min bokhylla är i sovrummet. Dessutom hade några av mina fackböcker tappat bort sig till bokhyllan på glasverandan. Nu har jag organiserat om så att de flesta böckerna är i min bokhylla, de böcker jag kan behöva oftare är invid skrivbordet på stegen, inget är på verandan, och bara arkiverat material är i behandlingsrummet på övre våningen.

Och så de eviga papplådorna med CocoVi-produkter under bordet ... försöker ersätta dem med ett litet lågt skåp, som faktiskt stod tomt, som jag hittade uppe i mitt hörn i behandlingsrummet. Jag behöver ju dessa produkter fyra gånger varje månad, för så ofta jobbar jag på Ruohonjuuri, så de måste vara nära till hands.

Än är inte arbetet klart. Så här ser det ut nu.



Bordsytan syns redan! Fortsätter ikväll eller imorgon ...

2.9.2015:
Äntligen blev städprojektet klart. Så här blev det. Nu kan jag jobba effektivt igen. Jag fick t.o.m ett "nytt" fotstöd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar