torsdag 19 november 2015

Pepparkakshus år 2015 - del 1

I år börjas det i tid! Det är nämligen så att jag har hiskeligt mycket jobb i drygt två veckor från och med i måndag, så vi började redan. Och i år  blir det glutenfritt! Hoppas, hoppas det ska hålla ihop trots det.


Igår gjorde jag degen. Jag använde mycket tid på att söka det recept som verkade pålitligast, och det hittade jag här.



Idag har vi klippt ut mallar, kavlat ut delarna och gräddat dem. Av de få degresterna som blev kvar fick jag några små peppisar att ha själv till glöggen. Får fixa nya till lilla jul i alla fall. Eller köpa på Ruohonjuuri och fixa nya sen närmare jul när jag har mer tid!

Det kan dröja några dagar tills vi fortsätter med projektet, det blir antingen imorgon eftermiddag eller så först på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar